BÁSNIČKY V SEDĚ

10.01.2014 21:13

BRAMBORA

Koulela se ze dvora, tákhle velká brambora.

Neviděla, neslyšela, že odněkud ze shora, spadla na ni závora.

Na co koukáš závoro? Na Tebe ty bramboro. A buď ráda, že jsi celá!

Kdyby tudy projel vlak, byl by z Tebe bramborák.
 

RUCE, RUCE, RUCIČKY

Ruce, ruce, rucičky, máte krásné prstíčky.

Máte krásné dlaně, zatleskáme na ně.

Ručičky si spolu hrají, mnoho práce nadělají.

Buch, buch, buch, buch na vrátka,

to je celá pohádka.
 

MLÝNEK

Melu, melu zrnka kávy, kdo rád kávu, mele s námi.

Melu kávu pro babičku, melul kávu pro dědu.

Umelu ji za chviličku, sláva, už to dovedu.
 

SEDNEME SI NA KONÍČKA

Sedneme si na koníčka, pojedeme do lesíčka.

Pojedeme do polí, bác a nic nás nebolí.
 

ŽABÁK

Houpy, houpy, co si žabák koupí.

Koupí on si za kačku, velikánskou klouzačku.

Po klouzačce do rybníčka,

veze klobouk pro vodníčka.
 

PILKY

Řežu dříví na polínka, ať má čím topit maminka.

Řežu, řežu polena, až mně bolí kolena.


PRSTY

Všechny moje prsty, schovaly se v hrsti.

Spočítám je hned, jedna, dvě, tři, čtyři, pět.
 

BUMTARATA

Bumtarata na vrata, máme čtyři koťata.

První mňouká, druhé přede, třetí spinkat nedovede.

A to čtvrté prská, ocáskem si mrská.


KOVÁŘÍČEK

Kovej, kovej kováříčku, okovej mi mou nožičku.

Okovej mi obě, zaplatím já Tobě.

Na svatého Víta, dám Ti pytel žita.

Na svatou Barboru, dám Ti pytel bramborů.