POHYBOVÉ BÁSNIČKY

10.01.2014 21:42
 

SLUNÍČKO

Sluníčko se probudilo, na oblohu vyskočilo.

Umylo se v ranní rose, zamrkalo, protáhlo se!


KDYŽ JÁ SE NATÁHNU

Když já se natáhnu, vysoko dosáhnu, když já se natáhnu, veliký jsem.

Když já se přikrčím, hned zase vyskočím, když já se přikrčím, udělám hop.

Když já se zatočím, celý svět roztočím, když já se zatočím, roztočím svět.
 

NA ŠPIČKY A NA PATY

Na špičky a na paty houpeme se já a ty. Tahle chůze podivná, procvičí nám chodidla.

Paty, paty, špičky, špičky, procvičíme i prstíčky.
 

ŽÁBA LEZE PO ŽEBŘÍKU

Žába leze po žebříku, natahuje elektriku.

Nejde to, nejde to, necháme to na léto.
 

LIDOOP

Hopsá hejsa hop, hop, hop, v lese skáče lidoop.

Dupy, dupy po pralese, až se celá země třese.

Hopsá hejsa hop, hop, hop, ještě, že tu není strop.
 

LEZE BROUK

Leze, leze brouk, vítr do něj fouk.

Překulil se na záda a tákhle kopal nohama.
 

STARÝ ČÁP

Starý čáp, capy cap, cape bosý po rákosí.

Za ním cape čápice ráchají se v rybníce.

Starý čáp, klapy klap, chodí k brodu čeřit vodu.

Čápice ho provází, chytá žáby pod hrází.
 

SLON

Slon si dupe hopsasa, celý les se otřásá.

Slon si dupe hopsa hej, na chobot mu nesahej.
 

LETÍ, LETÍ LETADLO

Letí, letí letadlo, pozor aby nespadlo.

Vyletělo mezi mráčky, pozdravilo všechny ptáčky.

Obletělo celý svět, vrátilo se na zem zpět.
 

JEŽEK

Tiše, tiše, ježek spí, ať ho nikdo nevzbudí.

Máme doma ovci, můžu tleskat, jak chci.

Máme doma berana, můžu dupat nohama.


BUMTARATA

Bumtarata bum, bum, bum, postavíme velký dům.

K tomu malou stodolu. Budem tam žít pospolu.


ŽÁBA

Žába skáče po blátě, koupime jí na gatě.

Na jaké, na jaké, na zelené strakaté.


PACI, PACI, PACIČKY

Paci, paci, pacičky, to jsou moje rucičky.

Ťapy, ťapy, ťapičky, to jsou moje nožičky.

Ručky aby dělaly, nožky aby běhaly.

Očíčka jsou na koukání, ouška zase k poslouchání.

Pusinka je na papání a nosánek na čmuchání.

Čmuchy, čmuchy, čmuch.